Stockholm och Gröna Lund, samt Hjo

Vår lilla minisemester till Stockholm expanderade och blev en 6 dagar lång semester :) Vi kom till Stockholm vid halv tre i lördags. Efter lite softande på hotellet körde vi till Naturhistoriska Riksmuseet där vi såg Seamonsters 3D på Cosmonova. Ångrar lite att vi tog den där extra tiden på hotellet, hade vi inte gjort det kunde vi gått på museet men det får bli nästa gång! Efter filmen gick vi en vääldigt liten runda i Vasastaden, köpte sushi och det blev kvällens middag.


Söndagen var dagen D i Stockholm. Upp idigt och gjorde oss i ordning. Efter lite felkörningar kom vi äntligen fram till Gröna Lund och Sveriges dyraste parkering(?). 35 kr/timme! Vi var där när de öppnade kl 11. Sprang rundor och åkte så mycket vi hann. Favoriterna var nog Kvasten och Jetline. Vi skippade Insane, vilket jag ångrar lite nu :P 



Vi vann en jättestor Toblerone, slutsumma: 300 kr.........

Söndagskvällens höjdpunkt tar vi i ett annat inlägg, en annan dag :) 

Ni kan nog gissa vad..!


På måndagen checkade vi ut från hotellet, ganska tidigt, och körde vidare till Hjo där mamma och hennes sambo är med husvagnen. Vi har haft en riktig Sunes sommar-semester. Vi har ätit lunch på Idas Brygga i Karlsborg, kollat in Karlsborgs fästning, badat i Vättern (Öresund är kallare), ätit Champagne-sorbet, ätit italiensk glass, kört på sightseeing, badat i utomhuspool samt doppat min digitalkamera både i poolen och i Vättern :)



Fler bilder kommer under helgen!


Kommentarer
Postat av: Linda

fina bilder :)

2009-08-06 @ 23:31:31
URL: http://lliinnddyyss.blogg.se/
Postat av: Trixie

cool bild under vattnet :)

det är bra här. sthlm har jag bara varit i en gång.. måste dit igen :) nu blir de stranden.. :D

2009-08-08 @ 12:47:57
URL: http://triix.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: hehe aa gillar också den :)

2009-08-08 @ 22:43:17
URL: http://lliinnddyyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0