Bananpaj

Idag fick jag sova ut för första gången på länge. Theo har ju urinvägsinfektion men innan visste vad det var så höll han mig vaken om nätterna ju... I torsdags åkte vi iaf till veterinären och det var ju en rolig historia.  Veterinären bad mig ta med ett urinprov hur tar man urinprov på en hund? Jo, man håller hen skål under magen när han kissar. Sagt och gjort, jag kör hem till mamma och vi beger oss ut i trädgården för att uppta kiss. När vi ser att han är på väg att sätta sig vid en buske dyker mamma ner med sk¨len, Theo tänkte väl "va fan e de?" och hoppade iväg. Sen ville han inte sätta sig när mamma var i närheten. Vi fick lite iaf. Hos veterinären fick vi veta att han hade urinvägsinfektion så han skrev ut penecillin. Stackars mamma hade honom från torsdag-söndag så han höll henne vaken i torsdagsnatt men sen började penecillinen göra nytta och nu sover han hela nätterna. Ni anar inte vilken känsla det är! Hans pipande har nog hållt på i 3 veckor :S

I förmiddags städade vi här hemma sen lagade vi mat, fiskgratäng, och Robert körde till jobb. Två timmar senare (vid tre) körde jag till jobb. Jag kom hem halv nio, gick ut med Theo, gjorde mackor sen ringde mamma. Hon sa att dom skulle äta bananpaj så jag körde dit. Jag kom hem för en stund sedan, Robert har inte ringt så han jobbar nog fortfarande. Tror jag går och lägger mig snart.... Imorgon blir det jobb igen 16.00-20.00, nice med lite money (även om de kommer först nästa månad)... Jag får vara fattig ytterligare en månad :( Buhuu...

Sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0