Tova - försvunnen

Imorse fick jag sms från jobb, det hade kommit in en sjukanmälan så de behövde mig. Jag ringde hem till mamma för att fråga om Theo kunde vara tills ikväll men ingen svarade. Tio minuter senare ringer mamma "Tova har sprungit iväg". Åh nej! Jag bara kastade på mig kläder och rusade till bilen sen ut och letade. Hon sprang iväg halv 11.. Jag körde genom skogen från klippan och in på en massa småvägar. Mamma och Bosse var också ute och letade. Jag och mamma möttes där hemma vid halv 1 för att fika lite snabbt för sen tänkte vi ta cyklar och bege oss ut på de lite mindre vägarna i skogen men då ringde Bosse. Han hade hittat henne ppå cykelvägen mot Östra Ljungby. Hon stod där och tittade sig omkring, honkunde knappt gå heller för hon hade en massa pinnar i pälsen. Stackars Tovan :( Hon var helt slut när hon kom hem...
Det sjuka är att det är ett års sedan hon rymde senast, då var hon uppe på motorvägspåfarten men då fick grannarna tag i henne direkt. Idag var det lite värre, vi trodde vi skulle hitta henne överkörd eftersom det dröjde så lång tid. Ringde ju polisen med... Men nu är hon hemma igen, lite skakad men hel!



Såhär hemsk såg hon ut när hon kom hem, alldeles blöt och lerig och hade fullt med pinnar och barr i pälsen! Hehe det blev nästan stopp i avloppet när vi duschade henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0