Vilken dag!

Gårdagen var hemsk! Jag hade ställt min mobil på väckning klockan 8 för att gå upp och plugga då. Jag gick in på toan och där ser jag två droppar blod på golvet så jag började genast leta igenom Dick. Och då ser jag det, han blöder i ögat, utanpå/innanför (?) pupillen! Jag fick panik och väkte Robert och ringde mamma. Sen ringde jag veterinären så vi fick tid redan kl 11. Iväg med honom hem till mamma. Petig som hon är ska hon tvungen göra vid honom innan veterinärbesöket, klippa klorna och kamma honom... Hon hittade en tova o så klippte hon och där åkte en bit av skinnet av :O Skinnbiten var ca 2 cm i diameter men på honom blev det ett dubbelt så stort hål, jag har knappt sett något äckligare! Det kom inget blod men man såg hur skinnet rörde sig ovanför vad-som-nu-än-finns-därunder och jag började gråta ;/ Min lilla älsklingskatt ;( Trodde han skulle dö igår..

Tillsist kom vi iväg till veterinären, han tittade på ögat och sa att det var ett litet blodkärl som brustit och att det kan bero på nån infektion han har i kroppen så hn fick ögonsalva och en kraftig dos antibiotika. Vi vägde honom med, 2,75 kg väger han bara, lille plutten.. Sen fick vi lämna honom hos veterinären till kl fem för de var tvugna att söva honom lätt för att kunna sy, han är juinte direkt foglig den katten........ Men allt gick bra och vi hämtade honom vi fem.
Nu ligger han på balkongen och surar i tratten...


Efter många om och men (pga. vädret) så åkte vi ändå ner till Malmö, där mötte vi Emilia och hennes kompis :D
Vi åt, kollade på NRJ in the park, sen var vi vid 60-talstältet, satt där och snacka en massa... :) En trevlig kväll!



Emilias favorit? ;)


Emilia och jag :)



Robert, Emilia och Bengan:


Jag och Robert:


Öööhh nu sitter jag och råpluggar inför tentan imorgon! Vill bara kasta alla böcker och papper i papperskorgen :@ Måste verkligen klara denna tentan annars kommer allt att kännas bajs. Jag ska jobba imorgon också, 15-21.15. Dom ringde precis från jobb så nu ska jag jobba måndag och onsdag-fredag nästa vecka också.

Sitter i soffan och pluggar, bra ;)


Aawe nu är lille skruttkatten uppe och går. Tror han är stel i vänsterbenet eftersom han är sydd på höften där, jaa, nu är han uppe och klättrar i Theos vattenskål så där är nog inget större fel på honom trots allt, jäkla seg katt dendär :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0