Klickerkurs, tillfälle 2

Igår kväll var jag på klickerkurs med Theo, det var första gången som vi hade med oss hundarna. Det gick förvånandsvärt bra, väääldigt bra faktiskt. Jag trodde att han skulle vara jättejobbig, dra och hoppa på alla men han var hur duktig som helst! Sen skulle vi göra en övning med klickern. Vi skulle kasta en plastmugg på golvet och sen klicka så fort hunden tittade på den... Till slut skulle hunden plocka upp muggen och gå och lämna den till sin ägare. Theo orkade hålla på med detta i max 5 minuter sen satte han sig ner och typ hyperventilerade. Han var så trött så vi fick avbryta för honom. Får träna här hemma lite mer ist. Efter kursen släppte vi ut alla hundarna i en inhägnad så att de fick springa löst, det tyckte de om :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0