Tjejen som gjorde lumpen

Komedi med Goldie Hawn från 1980, går på kanal 5 just nu. Älskar hennes filmer :D

Jag har gjort något som jag alltid gör på jullovet, lyckats vända på dygnet, okey jag är ganska bra på att vända på dygnet när det är långledigt :D Idag sov jag till 11.30! Kanske inte är särskilt tidigt för vissa men för mig är det, jag brukar gå upp vid 8 eller 9 i vanliga fall...

Idag ska ajg bara slappa, se klart denna filmen, sen var det nån dokumentar. Sen ska jag baka muffins :) Ska göra några som jag har gjort innan med rivna äpplen och kanel i, sen ska jag göra några med banan i och djungelmuffins :)

Jag har två muffinsböcker, men den ajg håller på med nu (och då menar jag testbakar :P) heter kort och gott Muffins och är skriven av Sue McMahon. Jag har köpt den på MAXI. Tycker den boken är väldigt bra då det mesta är ingredienser som man oftast har hemma. Den är bra upplagd med grundrecept i början samt recept på marängsmörkram, glasyr osv som behövs till toppingen. Sen följer avsnitt med olika kombinationer. Där finns även länktips i slutet av boken så jag tänkte kolla på de nu medans mitt internet fungerar. Uppdaterar detta inlägget med bra länkar sen :)



Nu har jag hittat en jättebra sida som heter kakburken.se. Där finns det mesta som jag vill ha. Muffinsformarna kostar runt 35 kr för ca 25 st, de brukar ofta kosta 50 kr annars. Jag ska helt klart beställa därifrån!


Klicka på bilden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0