Lördag

IDAG LOVAS DET BILDER PÅ LÄGENHETEN! :D

God morgon!

Hoppas alla har sovit bra. Jag var tvungen att gå upp kl 7 för jag glömde ta ut en omgång handtvätt från tvättmaskinen igårkväll så när klockan blev 23.00 slogs strömmen av och då går det inte att öppna den nya tvättmaskinen... Bäst att göra det tidigt så ingen snor mina kläder :P
Igår var jag i skolan kl 10 och hade möte med min projektgrupp. Vi har en preliminär frågeställning, alla fakta vi behöver samt två teorier till teoridelen. Vi har startat upp bra alltså :D Ni kanske vill veta vilket företag vi ska skriva om? Gina tricot!! Och vår titel är bara bäst så den avslöjar jag inte här, inte än iaf...

När jag väl kom hem åkte jag och Robert till Klippan och handlade gott till kvällen, tacos :) När vi kom hem gjorde vi pannkakor sen började vår tvättid 17.00... Jag hatar verkligen att tvätta när man måste springa upp och ner för 3 trappor! Mamma kom vid 18-tiden för hon skulle fota vår lägenhet till annonsen och då hjälpte hon till med tvättenlite ;P Sen kom Johan när mamma hade kört hem, han åt tacos med oss sen kolla vi på första avsnittet av Bert. Såååå bra - nostalgi :D Haha. Måste se fler avsnitt... Som vanligt höll jag på att somna (inte till Bert men till nån film) så jag gick och la mig sen väckte Robert mig när Johan skulle hem för vi var ju tvugna att hämta upp tvätten.

Behöver jag säga att jag somnade gott sen? :P

Nu sitter jag här, tänkte att jag lika väl kan stanna uppe för jag har så svårt att somna om när jag väl gått upp. Har ju varit ute med Theo också.. Jag ahr skrivit ut en sammanfattning till tentan, den är på 40 sidor... Funderar stark på att maila nån sammanfattning till pappa så han kan skriva ut det på butikens skrivare för den pallar det lite bättre tror jag hehe. Har en sån lång kvar att skriva ut. Vi får se. Pappa och Nada kommer hit på middag ikväll, vi ska bjuda på lasagne! Jag har aldrig lagat det men det sk anog bli bra. Pappas idé, han tycker tydligen att jag ska lära mig det. Det blir köttfärsrätter två dagar i rad men så kan det gå ibland. Johan tycker vi är roliga med vår matsedel men vadå, det är ju skitbra! Man slipper tänka varje dag, Visst att maninte följer den alltid men man har ju handlat ingredienser till alla rätterna plus lite till kanske så då kan man ju flytta om i dagarna eller göra någon annan variant.. Sen försöker vi få med en fisk och en fågel-rätt varje vecka. Ojojoj, jag är grym asså! Men vi halverade våra matkostnader när vi började med matsedeln efter att ha bott hemifrån en månad :)  Hett tips till alla som har dyra matkostnader ;) Har funderat på om jag ska lägga ut matlistan här... Hmm, ja det ska jag! Det är dags att skriva en ny idag! Så får det bli, lägger ut från några veckor bakåt också, det blir bra va?

Nu ska jag lägga upp bilderna på lägenheten. Anledningen till att mamma fotade var att hon har vidvinkelsobjektiv, det ger ett större intryck och mer ljus och djup. Aa, det blev riktigt bra bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0