Helgen

Har haft fullt upp så jag har inte hunnit blogga på några dagar. I fredags gick vi upp tidigt för att starta datorn och kolla in smhi's prognos över danmark. Det såg inte bra ut men vi bestämde oss ändå för att chansa så kl 09.15 åkte vi hemifrån. När vi åkte tåg i Danmark ändrades vädret hela tiden och när vi gick av i Köpenhamn pissa det verkligen ner. Men vi sprang över till Tivoli mellan två skurar. Efter lite mer än en timme där inn sprack det upp och solen kom fram, sedan hade vi fint väder hela dagen. Vi åt en massa gott och åkte karuseller :) Vi vann en elefant (som ska heta Pellefant) så nu kan han haka på förra årets vinst (flodhästen) på vår säng :P




I lördags sov vi ut riktigt länge sedan var ute och gick en lång runda.På kvällen var vi på fest hos en kompis i stan :) I söndags var jag hos mamma, hämtade Theo och Dick (min katt). Mamma och Bosse ska på semester i nästan 3 veckor så Dick ska vara hemma hos oss då. Blir mycket enklare så, annars hade vi fått köra hem till honom varje dag och det är ju lite jobbigt :P Han är dock lite tråkig för han vill bara ligga under soffan hela tiden, men han vänjer sig väl.

Igår var vi hemma hos mamma igen, vi tvättade kläder, städade plus tvättade bilarna och gjorde saft! Denna gången är det bladsaft av svartvinbärsblad. Mamma har redan gjort på bären så nu finns där inga kvar för mig att äta :( Hehe... Så igår plundrade vi vinbärsbuskarna på blad, nu ska saften stå i 3 dygn innan den ska silas sen blir det nog en omgång till  för vi har plockat hälften av bladen. Sååå gott ^^,

Ensam hemma idag eftersom Robert jobbar 13-22, jätteskoj som vanligt, aja, jag måste ändå plugga. Jag blev väckt av att de ringde från jobb imorse, jag ska jobba onsdag- lördag denna veckan. Sen till helgen är det ju Hbg-festivalen, blir att gå där på lördag tror jag. På söndag blir det plugg, plugg, plugg och på måndag kommer Emilia och då ska vi snacka tenta öööh. Vi ska klara detta!!!

Nu ska jag plugga lite... Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0