Juldagen

God morgon!!
Jag hoppas att alla har sovit lika bra som jag :)

Igår var det juldagen och därmed dags för julfirande nr två, hemma hos pappa och Nada. Farmor och farfar var också där. Vi åt en massa julmat ;) och bytte julklappar. Av farmor och farfar fick vi pengar och av pappa och Nada fick jag D&G's nya day and night-klocka med strass, silver såklart :D Precis den jag önskat mig!! Men den var lite stor så pappa ska korta den på jobb imorgon så tyvärr kan jag inte använda den än :( När vi var klara med alla julklappar sa Nada "låg där inte ett paket till bakom granen?" Så jag klättrade in där och jo, där var ett till mig, från pappa. Det ganska stort men det vägde ingenting! Sen var det mjukt haha. Jag tänkte bara, oh noo... Min pappa är känd för sin paketinslagning.... För det första hade han tejpat runt allt papper med bred tejp, under pappret var där skumgummit so var fasttejpat på en kartong... Sedan hade han tejpat runt kartongen med brun tejp, ochinuti kartongen låg det en massa frigolitbitar... Allt detta jobb för två biobiljetter  :P Haha. Detta var dock en mild inslagning eller vad man ska säga. Han hade virat ståltråd runt min styvsysters paket ;P

Vi körde från Lnadskrona vid elva-tiden, körde hem till mamma för att hämta Theo och lämna julklappen till morfar men vi stannade lit elängre än planerat. De tre fastnade i nån film på DR 1 eller 2 och jag somnade på soffan. Mamma väckte mig halv två och sa att jag skulle gå ut emd Theo så då gick jag upp. När jag kom ut vid garaget sat där en enorm hare !! Ja blev skiträdd. Den flyttade sig inte utan bara satt där och stirrade på mig. Den var ca 50 cm hög och jättefet. Men det var ingen fara.. Mamma visste var den kom från, det var en belgisk hare, och det är en familj som har den som husdjur så den hade rymt. Bosse gick ut för att ta den men den hoppade in i grannens trädgård och sen hittade vi den inte... Men gud va stor den var :S

När vi hade gått med hundarna körde jag och Robert hem. Jag somnade dirket och sov till 10 idag.... Skönt att få sova ut :) Idag ska vi till Malmö och fira jul med Roberts systrar, sen tror jag vi har haft jul med hela familjen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här (gäller det datorn jag har haft ute annons på så är den såld nu och jag använder inte denna blogg längre. Besök istället min nya blogg på adressen http://frokencederberg.blogg.se/):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0